Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εκπαιδευτικά Δίκτυα

Εκπαιδευτικά Δίκτυα Σχολείων

Όλα τα χρόνια πορείας του, το Μουσείο έχει αναπτύξει στενές σχέσεις συνεργασίας με σχολεία όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης. Ειδικότερα, το Μουσείο στοχεύει στην ενίσχυση των συνεργασιών με τα τοπικά σχολεία της αλλά και στην ανάπτυξη μιας σειράς εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων συνεργασίας με σχολεία από την υπόλοιπη Ελλάδα και το εξωτερικό αλλά και τα σχολεία του Δικτύου UNESCO ASPnet.

Συστηματική συνεργασία έχει αναπτύξει το Μουσείο με τα σχολεία που συμμετέχουν στα κάτωθι δίκτυα:

Α. Συνεργασία με τα σχολεία που συμμετέχουν στο Εθνικό Θεματικό Δίκτυο “Παγκόσμια Γεωπάρκα UNESCO στην Ελλάδα”

Από το 2018 που ιδρύθηκε το Εθνικό Θεματικό Δίκτυο «Παγκόσμια Γεωπάρκα UNESCO στην Ελλάδα», το Μουσείο συνεργάζεται στενά με όλα τα σχολεία του Δικτύου που προέρχονται τόσο από τη Λέσβο όσο και από την υπόλοιπη Ελλάδα. Το Δίκτυο συντονίζεται από το Κ.Π.Ε. Ευεργέτουλα που βρίσκεται στο νησί της Λέσβου, το οποίο έχει αναγνωριστεί από την UNESCO «Παγκόσμιο Γεωπάρκο UNESCO».

Το Εθνικό Θεματικό Δίκτυο «Παγκόσμια Γεωπάρκα UNESCO στην Ελλάδα» ιδρύθηκε με πρωτοβουλία του Κ.Π.Ε. Ευεργέτουλα σε συνεργασία με το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου και τη συμπαράσταση της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου και των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου και του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Το Δίκτυο συντονίζεται από το Κ.Π.Ε. Ευεργέτουλα με έδρα τον Ασώματο Λέσβου.

Στο πλαίσιο του Δικτύου τα τελευταία χρόνια υλοποιείται το 3ήμερο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ανακαλύπτοντας το Γεωπάρκο Λέσβου: Απολιθωμένο Δάσος Λέσβου Γεώτοποι Φύση Πολιτισμός» με μεγάλη συμμετοχή σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

 

Β. Συνεργασία με τα σχολεία του Δικτύου UNESCO ASPnet

Το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου στο πλαίσιο του προγράμματος «Παγκόσμια Γεωπάρκα UNESCO» συνεργάζεται με τα σχολεία του Δικτύου Συνεργαζόμενων Σχολείων της UNESCO (UNESCO ASPnet), το οποίο στην Ελλάδα συντονίζεται από το Τμήμα Διεθνών Σχέσεων της Διεύθυνσης Ευρωπαϊκών και Διεθνών Θεμάτων του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων.

Το Δίκτυο των Συνεργαζόμενων Σχολείων της UNESCO ιδρύθηκε το 1953 και πρόκειται για ένα παγκόσμιο εκπαιδευτικό δίκτυο που αριθμεί σήμερα περισσότερα από 10 000 εκπαιδευτικά ιδρύματα όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, τα οποία εργάζονται για την υποστήριξη της ποιοτικής εκπαίδευσης στην πράξη.

Στη Λέσβο έχουν ενταχθεί στο Δίκτυο Συνεργαζόμενων Σχολείων της UNESCO σχολεία που προέρχονται από όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. 

Tα Συνεργαζόμενα Σχολεία της UNESCO δεσμεύονται να προωθήσουν τα ιδανικά της UNESCO υλοποιώντας πιλοτικά προγράμματα, που στόχο έχουν να καταστήσουν τους νέους ανθρώπους ικανούς να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τις σύγχρονες προκλήσεις.

Παράλληλα το δίκτυο σχεδιάστηκε με στόχο να λειτουργήσει ως πολλαπλασιαστής στη διάχυση της πληροφόρησης των αποτελεσμάτων που αποκτήθηκαν έτσι ώστε και άλλα σχολεία της χώρας να διεξάγουν παρόμοιες δραστηριότητες.

Το Μουσείο συνεργάζεται με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του Δικτύου ASPnet με στόχο την ανάπτυξη καινοτομικών εκπαιδευτικών προσεγγίσεων, μεθόδων και υλικών με κύριο αντικείμενο τα Παγκόσμια Γεωπάρκα UNESCO.

Εκπαιδευτικές δράσεις σχολείων

Εξερευνώντας τα Ελληνικά Παγκόσμια Γεωπάρκα UNESCO

Δημοτικό Σχολείο Άγιος Ιωσήφ Βόλου “Γνωριμία με το Γεωπάρκο Βίκου Αώου: Εφαρμογή Πιλοτικού εκπαιδευτικού υλικού’’

Γυμνάσιο Μούδρου  “Ανακαλύπτοντας το Γεωπάρκο Λέσβου”

2ο Γυμνάσιο Γέρακα  “Ανακαλύπτοντας το Γεωπάρκο Χελμού-Βουραϊκού”

Γενικό Λύκειο Μούδρου “Γεώτοποι της Λήμνου”

 

Αδριάνεια Υδραγωγεία

Γυμνάσιο Μόριας “Ρωμαϊκό Υδραγωγείο Μόριας”

1ο Γυμνάσιο Κορίνθου “Αδριάνειο Υδραγωγείο Κορινθίας"

1ο ΓΕΛ N. Ψυχικού  "Αξιοποίηση Αδριάνειου Υδραγωγείου μέσω Δήμων και ΕΥΔΑΠ στο 1ο ΓΕΛ Νέου Ψυχικού: μια πολύπλευρη προσέγγιση"

2ο ΓΕΛ Χαλανδρίου "Στο δρόμο του νερού από την Πεντέλη στο Χαλάνδρι και την Αθήνα”

 

Υδροβιότοποι

1ο  Γυμνάσιο Κορίνθου “Υδροβιότοπος Στυμφαλίας Λίμνης Κορίνθου”

2ο ΓΕΛ Καλυβίων “Υδροβιότοποι Ανατολικής Αττικής”

4ο ΓΕΛ Μυτιλήνης  “Ταξιδεύοντας με τα Πουλιά”

2ο  ΓΕΛ Χαλανδρίου Ο δρόμος των αποδημητικών πουλιών περνά από τον υγροβιότοπο της Βραυρώνας. Ας τον γνωρίσουμε λοιπόν!“

 

Αρχοντικά

9ο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης ‘’Γνωριμία με το Αρχοντικό Αλεπουδέλλη’’

4ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης ‘’Τα αρχοντικά της Μυτιλήνης: Η περίπτωση της οικίας Θρασύβουλου Αλεπουδέλλη (Αρχοντικό Ελύτη)’’

2ο  ΓΕΛ Χαλανδρίου “Η αρχοντική ομορφιά του Χαλανδρίου”

 

Προσφυγικές Κατοικίες

2ο Γυμνάσιο Ν. Ιωνίας ‘’Το σπίτι μου, η ιστορία μου, οι μνήμες μου’’

4o Γυμνάσιο Μυτιλήνης  ‘’Προσφυγικοί Συνοικισμοί Λέσβου’’

2ο  ΓΕΛ Χαλανδρίου ‘’Είναι τελικά χαμένες οι πατρίδες;’’

 

Γ. Συνεργασία με τα σχολεία των Παγκόσμιων Γεωπάρκων UNESCO - Διεθνής Εκπαιδευτική Δράση I AM GEOPARKER

Το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου ως φορέας διαχείρισης του Γεωπάρκου Λέσβου συνεργάζεται στενά με τα σχολεία των Γεωπάρκων από όλο τον κόσμο που είναι μέλη του Παγκόσμιου Δικτύου Γεωπάρκων της UNESCO όπως σχολεία από την Ιαπωνία, την Ισπανία, την Κίνα, την Πορτογαλία, τη Γαλλία.

Παράλληλα, το Μουσείο συνεργάζεται με τα σχολείων των Παγκόσμιων Γεωπάρκων  UNESCO στο πλαίσιο του Διεθνούς Εκπαιδευτικού Προγράμματος για μαθητές «Ι AM A GEOPARKER». Στόχος του προγράμματος είναι η συμμετοχή σε ένα διεθνές δίκτυο νέων που ονομάζονται «GEOPARKERS: ΟΙ ΑΦΗΓΗΤΕΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΓΗΣ» και οι οποίοι είναι αφηγητές ιστοριών που συνδέουν τον άνθρωπο με τη γη και τις φυσικές διεργασίες του Γεωπάρκου τους, βάζοντας έτσι ένα κομμάτι στο ΠΑΖΛ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΓΗΣ.

Από τη Λέσβο έχουν συνεργαστεί τα κάτωθι σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με τις ακόλουθες ιστορίες:

  • Νηπιαγωγείο Ταξιαρχών «Ταξιδεύοντας στον τόπο μου»
  • Νηπιαγωγείο Χιδήρων «Το δέντρο, ο καλύτερός μας φίλος»
  • 2ο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης «Η Σαπφώ και το Δεινοθήριο»
  • 9ο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης «Μαθαίνω για την κλιματική αλλαγή μέσα από το Γεωπάρκο Λέσβου»
  • 4ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης «Απολιθωμένο Δάσος Λέσβου»
  • Πειραματικό Λύκειο Μυτιλήνης του Πανεπιστημίου Αιγαίου «Η Νησιώπη πρόσφυγας».